sobota, 4 sierpnia 2012

Paryskie mosty


Paryskie mosty zasługują na osobną wycieczkę po mieście. Ja robiłam im zdjęcia en passant. Nie jest to więc absolutnie systematyczna wyliczanka!
Powyżej i poniżej most Aleksandra III. Ponizej w głębi Pont Invalides.




Sekwana jest znacznie węższa od Wisły, Paryż jest większy, ruchliwszy, bogatszy, stąd różnica w ilości mostów. Ale taki nasz most Siekierkowski, też mógłby być przedmiotem zachwytu. 
W głębi most St. Michel.


I ja w tym samym miejscu, dawno, dawno temu...


 Poniżej Pont d'Arcole, przed nami Hotel de Ville.


I ten sam most z innego ujęcia i podczas innej pogody.






Poniżej Pont Notre Dame.


Poniżej most Napoleona III.




Znajdujemy się na Pont Royal, w głębi Luwr.





Poniżej Pont Concorde.


Widok z Pont Concorde na Luwr i Pont Royal.
 
Moją wycieczkę zakończyłam na Pont des Arts. Przyczepiłam tu oczywiście kłódkę z napisem:

Paris, je t'aime!

W głębi Pont Neuf.



Tu macie fanstastyczną stronę poświęconą paryskim mostom z dużą ilością informacji i historycznych zdjęć:

http://lefildutemps.free.fr/paris/index.htm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz